Du er her

Skolen Fjordsang

Fjordsang er en skole, der favner alle elever på 0.-10 klassetrin. Målgruppen er børn og unge der enten allerede har været en del af folkeskolen eller som har brug for et særligt tilrettelagt skoletilbud fra start. 

Skoletilbuddet på Fjordsang tilbyder et særligt tilrettelagt skoletilbud, hvor dagbehandling spiller en central rolle i hverdagen. Der arbejdes overordnet med afsæt i en udviklingspsykologisk, systemisk og narrativ forståelsesramme med fokus på en mentaliserende og anerkendende tilgang.

Børn er forskellige, og derfor er vores indsats målrettet den enkelte elevs styrker og udfordringer. Vi arbejder ud fra, at alle børn gerne vil være en del af og høre til i et fællesskab, og derfor spiller klassefællesskabet en central rolle hos os.

Vi tror på, at meningsfulde og troværdige relationer til de voksne på skolen er med til at skabe tryghed og progression for den enkelte elev. Vi arbejder hen imod, at eleverne bliver klar til et mindre indgribende skoletilbud, dette i tæt samarbejde med forældre, sagsbehandlere og PPR.
 

Fakta om Fjordsang

  • 0.-10. klasse
  • Antal pladser: 50
  • Tilbud om fuld fagrække

Vi følger naturligvis folkeskolelovens bestemmelser i forhold til fagrække, Fælles Mål, meddelelsesbog, nationale test og afgangsprøver.

Fjordsangs elever

På Fjordsang er der plads til alle, både de introverte og de ekstroverte elever, herunder børn med:

  • ADHD, ADD, autisme og andre udviklingsforstyrrelser
  • tilknytningsvanskeligheder
  • andre psykiatriske diagnoser
  • skolevægringsproblematikker

Kognitivt er eleverne testet til at ligge inden for eller lige under normalområdet.

Fjordsangs rammer

Fjordsang er en hyggelig gammel skole, der er blevet nyistandsat og ligger tæt på centrum i Holbæk.

Skolen er delt i to afdelinger - indskoling og mellemtrin, samt mellemtrin og udskoling. Begge afdelinger byder på lyse og moderne lokaler og dejlige naturskønne omgivelser med legepladser og mulighed for boldspil. Der er tilknyttet et nyindrettet musiklokale, træværksted og gymnastiksal.

Eleverne er inddelt i grupper, og her tages der hensyn til alder, klasse og udfordringer. Vi arbejder med klassefællesskabet som udgangspunkt, dog med hensyntagen til den enkelte elevs faglige og sociale potentialer.

Indretningen af lokalerne afspejler i høj grad en almindelig skolestruktur med klasselokale og tavle til fællesundervisning. Vi har tilstødende lokaler, hvor eleverne kan trække sig til. Vi forsøger at læne os op af, hvordan undervisningen tilrettelægges i almenområdet, så skoledagen på mange områder kommer til at ligne en helt almindelig skoledag.

Tydelighed, forudsigelighed, struktur og gentagelser er en del af vores måde at arbejde på, da dette er med til at skabe en tryg skolehverdag for den enkelte.